“Go Green. Go Sport.”

photo

Ahogy azt a tegnapi Twitter bejegyzésekből is láthattátok, vasárnap reggel nekiálltunk, hogy megoldjuk a második 24 órás versenyszimulációs esettanulmányunkat. Maga a verseny ugyebár egy létező vállalati problémát/eseményt taglal, amire nekünk a probléma feltárásától a pontos megoldás prezentálásáig mindent ki kell dolgoznunk. Erre 24 óránk van, amihez egy 15 perces prezentáció és tengernyi kérdés társul a végén. Ezt szimulálva gyakorlunk kéthetente vasárnap reggel 7 órai kezdettel.

A szóban forgó esetünk a Harvard Business Reviewból származik, és egy pénztárcákat gyártó cég marketing problémájáról szólt. Egy rövid összefoglaló, hogy milyen témákat érintett az eset:

This case describes a wallet maker’s application of seven Internet marketing technologies: display ads, algorithmic search, sponsored search, social media, interactive content, online distributors, and A/B testing. It provides concise introductions to the key features of each technology, and asks which forms of online marketing the company should prioritize in the future. Also discusses similarities and differences between online and offline marketing, as well as issues of marketing campaign evaluation.

Igyekeztünk a vállalat problémáját egy nagy egészként tekinteni, és a vállalati stratégiától közelítve, a marketing stratégiaalkotáson át eljutni egészen az online marketing fogásokig.
A megoldásunk témája egy új vállalati arculat kialakítása volt, fókuszban a zöld vállalat koncepcióval, és ezt kommunikálva az újonnan meghatározott fő célcsoportunk, a sportos életet élő fiatalok felé.

Kifejezetten jó volt egy marketinggel kapcsolatos eseten dolgozni, hiszen a képzés során elég kevés esetben jött eddig elő ez a témakör, pláne ilyen mélységben. Jó alapot adott a vállalatgazdaságtan, valamint a többi erre épülő, többnyire gyakorlatorientáltabb tantárgy is hasznosnak bizonyult. Azonban egészen biztos, hogy van mit bepótolnunk, úgyhogy utána fogunk olvasni a marketing illetve vállalati stratégiaalkotásnak.

Az értékelést tekintve azt hiszem többnyire elégedettek voltak a megoldásunkkal, és mi is azok lehetünk magunkkal. A pozitív összkép alapját a jól sikerült prezentáció adta, ugyanis az erősen szakmába vágó részt tekintve sok kérdés merült fel a zsűri marketinghez (és azon belül is különösen az online marketinghez) komolyan értő tagjában, és ezt nem is rejtette véka alá (őszinte örömünkre, ugyanis meggyőződésünk, hogy ebből is  sokat tanulhatunk). A prezentáció végén elmondta, hogy mi nem volt túl szerencsés, vagy éppen teljesen hibás elképzelés a megoldásunkban. Így az ő tanácsaiból rengeteget profitáltunk, és így azt is látjuk, hogy mi az amiben még fejlődnünk kell.

Fontos kiemelnünk továbbá, hogy sokkal összeszedettebben álltunk neki az eset megoldásának, mint legutóbb, így a diáink is igényesek lettek. Igyekeztünk beépíteni a legutóbbi, a Roland Berger tanácsadói által tartott útmutató tanulságait is a prezentációnkba, ezzel hol több, hol kevesebb sikerrel jártunk. Ez, valamint a többszöri elpróbálás az, ami hozzásegíthetett minket ahhoz, hogy átadjuk a fő üzenetünket, amin 1-2 óra extra alvásidő nagyot tudna még lendíteni.

“Összességében nagyon elégedett vagyok magunkkal, és a végeredménnyel is. A »Go Green. Go Sport.« kampánnyal mindent egy lapra tettünk fel, de igyekeztünk alátámasztani, hogy miért tartjuk olyan vonzónak. A hatékonyságunk is sokat javult a két héttel ezelőtti esethez képest, mert elmondhattuk magunkról, hogy felkészülten állhattunk ki prezentálni a 24. óra elteltével.” – Jani

“Személy szerint büszke vagyok magunkra, bár még csak a második 24 órás próbánk volt, de a betervezett alvást leszámítva sikerült megcsinálnunk és elérnünk azt, amit előre elterveztünk. Sikerült egy kerek, egész megoldást előadnunk. Bízom benne, hogy ez a fejlődési ütem megmarad, és akkor Szingapúrban minimum 10 órát alszunk! :)” – Marci

“Sokkal jobban sikerült a mostani prezentáció, mint az első 24 órás próbánk. Ez részben annak köszönhető, hogy szigorúbban beosztottuk előre az időnket, amit egészen sokáig be is tudtunk tartani. Sokkal többet és jobban dolgoztunk párhuzamosan/egymástól külön, mint eddig bármikor. Összességében sikerült közel olyan minőségű prezentációt összehoznunk, mint amihez korábban 1 hét felkészülési időnk volt. Kicsit több alvás jólesne, illetve az előadásmódon van még finomítani való bőven, de jó úton indultunk el.“ – Patrik

Két hét múlva újabb 24 órás esetmegoldásról írunk Nektek. Reméljük, hasonló lelkesen.

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s