Singapore Overnight

Brand Karma

Ígéretünknek megfelelően a most vasárnapot is készüléssel töltöttük. Kaptunk egy videót a múlt héten, ami egy közösségi média menedzsmentet támogató vezetői műszerfal alkalmazást mutatott be röviden. Ennek az a célja ilyenkor, hogy némiképp sejtesse az elkövetkezendő témát. Ahogy hallottuk, Szingapúrban is ehhez hasonlóan lesznek témába vágó előadások a versenyt megelőzően. Ezek után gyűltünk össze vasárnap reggel, és némi késéssel ugyan, de nyolc órakor elkezdtük az esetet olvasni. Ez a tavalyi szingapúri eset volt, és az volt a furcsasága számunkra, hogy két részből állt. Az “A” esetet kezdtük el először, majd a “B” esetet nyolc óra elteltével olvashattuk el először. Szerencsénkre az esetek egymásból következtek, így nem kellett két teljesen külön iparágnak utánaolvasnunk 24 órán belül. Attól valószínűleg erősen leizzadtunk volna :)

A következőekben mutatunk egy rövid összefoglalót az esetekből:

“A” eset:

Social media was a topic that had entered into the daily vocabulary of teenagers and business executives alike. With this surge in popularity and influence worldwide the open question was what this new way of interacting would mean for businesses and whether or not social media could really be a driver of company profitability or just a nice way to share photos with friends? Circos, a Singapore-based company, developed a business that it hoped would help to answer those questions. By using a proprietary sentiment analysis tool, Circos had mined the vast world of online reviews available on various social media platforms (e.g. TripAdvisor, Facebook) to create a dashboard of usable insights for luxury hotel brands. This dashboard, named the Brand Karma Dashboard, would display near real-time information on what people were saying about the property online, how the property stacked up against its competition and what it could do to improve. The case starts as Frederic Langlois, Circos.com general manager in Singapore, is set to pitch the Brand Karma Dashboard to the hotel management at Singapore’s historic Raffles Hotel. The hotel had asked for an initial meeting after being referred by a current Circos client. All the same Langlois would have to sell the idea of the dashboard along with consulting services. It would not be easy as Raffles was a property known for being a historic landmark rather than a hotel with the latest technological innovations. In pitching this idea to Raffles Hotel Langlois would have to test the very concept of the Circos business model and convince the hotel management that his product could really help drive their bottom line.

“B” eset:

After a successful presentation in the (A) case, Frederic Langlois, Circos.com general manager in Singapore, headed back to the company headquarters. He brought back not only the possibility of a new client, but also a specific request. The Raffles Hotel had asked him to provide new functionality beyond the existing social media analytics dashboard Circos had become known for. The Raffles Hotel manager had asked, “It would be great to have a simple and meaningful analysis of what people are saying about our property online. What would be really great, though, would be to know who is saying what. I would love the ability to link our internal database of guest names, duration of stay, and so on, with reviews that are posted online.” With this challenge in mind Langlois would meet with the development team to figure out how to design the new feature, and then with the CEO to see if this new direction fit with the business objectives and was worth the investment.

Belevágtunk hát a munkába, viszont azt hiszem őszintén bevallhatjuk, hogy nem voltunk annyira hatékonyak, mint legutóbb. Az eset is furcsa volt számunkra, hiszen kevésbé kellett “tanácsot adni”, sokkal inkább egy értékesítésről volt szó az első esetben, ezért teljesen másképp kellett megfogni az egészet, mint amihez eddig hozzászoktunk. Azért dolgoztunk, a kávé is elfogyott, és eljutottunk a délután négy óráig. Szerencsére addigra az első eset tartalmát nagyjából összeszedtük, így nekiálltunk a második eset olvasásához.

Itt szintén egy furcsa helyzettel szembesültünk, ugyanis egy cégen belüli prezentációval találkoztunk. A tartalmat végiggondoltuk, összeszedtük. Majd nekiálltunk prezentációkat csinálni. Először a második esetből. Itt kezdtünk el ketté válni, olyan módon, hogy Marci és Patrik a második eseten motoroztak, Jani pedig elkezdte kitalálni az első eset prezentálását, valamint némi pénzügyi hátteret keresett a megtérülés számításhoz. Majd miután a második eset diái összeálltak, akkor Jani helyet cserélt Marcival. Így készült az első diasor is el, miközben Marci szintén pénzügyi hátteret tett a megtérülés mögé. Amikor ennek a végére értünk – hétfőn reggel fél három magasságában – felfüggesztettük a munkát, és elmentünk aludni. Nem volt egyszerű elaludni, hiszen jár az ember agya ilyenkor még, de ettől függetlenül viszonylag sokat sikerült aludnunk. Hat órakor felkeltünk, és nekiálltunk összeszedni a gondolatainkat, kitalálni a mondandónkat. Azt találtuk ki, hogy az első esetet Patrik és Jani fogja elmondani, a második esetet pedig Marci mondja. Végül nyolc órakor, némi kávéfröccs után elindultunk, hogy elő is adjuk.

A prezentáció lement, az első esettel picit túl is léptük sajnos a 15 perces időkeretünket. Utána következett a szokásos kérdés-felelet rész, ami után kicsit kötetlenebbül átbeszéltük a témát. Aztán áttértünk a “B” esetre, amit Marci előadott. Itt kamatostul visszahoztuk az időt, amivel túlléptük az időkeretünket az előbb, ugyanis nem sikerült valami terjedelmesre az előadásunk. Itt szintén egy rövidebb kérdés-felelet rész következett, aztán jöttek az értékelések.

Sajnos azt mondhatjuk, hogy most nem sikerült olyan jól a prezentáció, mint az előző alkalommal. Abszolút megállapítható, hogy – lévén ez egy sales eset volt – lehetett volna “pitch” jellegűbb. Ez azt jelenti, hogy egy dinamikus, határozott nyitás után később helyenként el lehetett volna szakadni a megszokott dia formánktól, és valami hatásos képet ábrázoló diát felvillantani, némi lényegre törő szöveggel. Hogy jobban érzékeltessük, alább látható az egyik saját diánk, illetve ennek egy átdolgozása:

Összességében az első esetünk szakmai része alapvetően helytálló volt, csak jobban el kellett volna adni.

A második esetnél fontos megjegyezni, hogy túl rövidre sikerült. A szakmai rész itt kapott egy-két építő jellegű kritikát, amit igyekszünk megfogadni, de ami még fontosabb, hogy sajnos a kreatív vonalát ezúttal erősen elhanyagoltuk. Ez lehet, hogy azért volt, mert úgy álltunk neki, hogy egy cégen belüli prezentációnál a szakmai részt kell jobban kidomborítani. Sajnos utólag be kell látnunk, hogy nem, cégen belül is fontos eladni az ötleteinket. Pláne, ha a vezetőnnk jóváhagyását kérjük hozzá.

A prezentációnkról azt hiszem mindent egybe vetve elmondhatjuk, hogy a szakmai vonal rendben volt, a diáink igényesek lettek, de az elpróbálás teljes hiánya nagyon rányomta a bélyegét a végtermékünkre. Legközelebb igyekszünk az itt felmerült hibáinkra figyelni, hogy ne kövessük el újra azokat.

A prezi után megkaptuk a tavalyi szingapúri csapatok egy részének előadásait levideózva. Kedd este össze is ültünk, és megnéztük őket, hogy össze tudjuk hasonlítani saját magunkat velük. Érdekes volt, sokat tanultunk belőle. Igazából azt tudtuk leszűrni belőle, hogy a versenyző csapatokon is látszott, hogy a második esetre sokkal kevesebb energiát fordítottak. Ezen kívül volt egy csapat, akiknél egyszerűen csak azon kaptuk magunkat, hogy élvezzük (!) a prezentációjukat. Pedig a téma nem éppen szórakoztató jellegű, de annyira jól adták elő, hogy csak úgy elröpült a 15 perc, amíg beszéltek. Igyekezni fogunk példát venni róluk, hátha mi is tudunk majd ilyen prezentációkat tartani.

“Sajnos a múltkori abszolút lelkesedésem most nincs meg a prezentáció végén. A kérdés-felelet részen egész jól teljesítettünk, de a prezentáció maga nem volt az igazi. A második prezentációnál pedig igaza volt a zsűrinek a végén, amikor átbeszéltük, miszerint sok dolog maradt a fejünkben, amit nem tudtunk átadni. Pedig úgy gondolom pont az lenne a célja egy prezentációnak, hogy megosszuk a gondolatainkat azokkal az emberekkel, akik a teremben vannak. Remélem legközelebb jobban sikerül!” – Jani

“Az én személyes véleményem nem a hétvégi eset kidolgozáshoz kapcsolódik, mert arról már olvashattatok eleget…:) A hosszas munkát követően, megkaptuk néhány csapat prezentációjáról készült felvételt, és kedden összegyűltünk megnézni őket. Azt hiszem kijelenthetem, hogy mind a hármunk számára tanulságos volt, hogyan is ad elő például a Simon Fraser University-ről jött csapat, akiknek az előadását igazából még mi is élveztük. Van hova fejlődni, és ez komoly motivációt ad a további munkához.” – Marci

“Kicsit vegyes érzéseim vannak, egyrészt egy teljesen úgy szituációba kerültünk, amiben szerintem tisztesen helytálltunk. Ugyanakkor számomra hiányzott az a plusz, ami szükséges lehet Szingapúrban majd a továbbjutáshoz. Ehhez elsősorban az előadásunkon kell javítani, több hangsúlyt kell fektetnünk az elpróbálásra, illetve a második prezi tartalma is erősen hiányos volt. Összességében egy nagyon hasznos tapasztalat volt számunkra ez az eset, mert könnyen lehet, hogy hasonló szituációba kerülünk majd odakint.” – Patrik

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s