Singapore Overtime

Elemzés @ whiteboard

Ezúttal egy némiképp rendhagyónak nevezhető posttal jelentkezünk. A szokásos vasárnapi 24 órás megoldástól eltérően a múlt hétre kaptunk egy megoldandó esetet. Mégpedig a tavalyi szingapúri verseny döntő feladatát, ami az előző Brand Karma eset harmadik része. A folytatás gombra kattintva olvashatjátok az eset összefoglalóját.

During the meeting with the CEO in the (B) case, Frederic Langlois, Circos.com general manager in Singapore, was asked to share his thoughts on the overall strategic direction for the company. His discussion of a single client, The Raffles Hotel, and their request, a database which linked social media analytics with the hotel’s internal database, quickly turned into a broader discussion of where the company should focus its efforts over the next five years. While the (A) and (B) cases were very specific, the (C) case gives participants a chance to plan the future for Circos as the young company sets out plans to use its limited time and investment capital wisely.

Ez az eset abban is eltér a szokásos feladatainktól, hogy ezúttal nem 24 óra volt a feladat megkezdésétől a prezentációig, hanem annyi volt megkötve a hétre, hogy 12 órát szánhatunk összesen a megoldásunkra. Mondanunk sem kell, hogy ez sokkal kényelmesebb.

Azonban az időnkkel nem gazdálkodtunk valami okosan, egyszer összeültünk némi elemzésre, aztán a következő alkalom már vasárnap délután volt. Ez utóbbi alkalommal a szokásos helyünkön, az Astoria McDonaldsban, már úgy állhattunk neki, hogy a piacot feltártuk, így már a legélvezetesebb résszel, a stratégiaalkotással kezdhettük. Túlzás lenne azt mondani, hogy egyből tudtuk, hogy mit kell tenni, és hogy hogyan, azonban hamar felülemelkedtünk a kezdeti ötlettelenségen, és nekiálltunk az érdemi munkának. Úgy hat órányi munka után úgy mehettünk haza, hogy már “csak” a diákat kellett összerakni, amit pedig Skype-on csináltunk. Mire leültünk, addigra Patrik már elkezdte a diákat kitalálni és megszerkeszteni, Jani pedig kitalálta a történetet, amivel barátságosabbá tesszük ezt az amúgy elég száraz témát.  Némi munka után, olyan éjfél környékére kész is lettek a diák, így elmentünk aludni. (Igen, a gyakorlás megint elmaradt.)

Másnap reggel pedig találkoztunk az iskolában, hogy a megszokott helyen és időben előadjuk, amit alkottunk. A bőséges alvás jó hatással volt ránk, a prezentáció gördülékeny volt, sőt mi több, élveztük is. A hatás sem maradt el, a visszajelzések abszolút pozitívak voltak. A zsűri is élvezte az előadásunkat, tetszett nekik az elképzelésünk, sikerült megszerettetni velük a “termékünket”. Mindazonáltal az építő jellegű kritikák nem maradtak el, hiszen mindig van hova fejlődni még. Elmondásuk alapján várták volna, hogy az elején a történettel jól feldobott labdát a végén lecsapjuk, ez azonban elmaradt. Továbbá azt a hibát követtük el, hogy az elején a történetben utalást tettünk arra, hogy magyarok vagyunk, ami – mint kiderült – a versenyen tilos. Erre később figyelnünk kell, azonban jó, hogy most derült ki, nem pedig élesben.

Összességében az volt a visszajelzés, hogy ez volt az eddigi legjobb prezentációnk, óriási különbség volt érezhető az előző hetihez képest. Azonban az előadásmódunkon még mindig van mit csiszolni, hogy még több tűz és átélés legyen az előadásunkban. Ehhez pedig fontos a gyakorlás…

Jövő héten ismét jelentkezünk a megszokott 24 órás esetmegoldásunk után, reméljük hasonló szép szavakkal.

“Én személy szerint nagyon élvezem a stratégiai tanácsadást, mint témakört. Ezért is nagyon jó volt az eheti eset, illetve az is nagyon tetszett, hogy nem voltunk 24 órához kötve, hanem volt közben idő közben kikapcsolódni, hagyni üllepedni a gondolatokat. Kipihenten a prezentálás is sokkal élvezhetőbb. Azt hiszem ez mind meg is látszik a végeredményen. Meglátjuk, mit tudunk ezekből átültetni a jövő heti esetbe.” – Jani

“Nagyon örülök, hogy most megtudhattuk, mennyit is fejlődtünk kicsit több mint fél év alatt. Tökéletesen kiderült, ha nem vagyunk egyben 24 órához kötve, képesek vagyunk olyan prezentációt készíteni, és persze előadni ami akár élesben is megállná a helyét… Innentől az a feladat, hogy ezt a teljesítményt versenyhelyzetben is hozzuk!:)” – Marci

“Nagyon nehezen lendültünk bele a munkába és nem is igazán haladtunk jól, még most sem értem teljesen, hogy hogyan lett a végére ennyire összeszedett az egész. Végre újra élveztem a prezentálást és ugyan szeretjük a kritikát, de nagyon jó érzés volt a sok pozitív visszajelzés, amit most kaptunk. Kíváncsian várom a következő 24 órázást, pláne hogy jó előre beharangozták már nekünk, mivel ez a 2 évvel ezelőtti szingapúri eset lesz.” – Patrik

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s