Wind of Change

winds_of_change_title_v1

Ismét egy mozgalmas hétvégén vagyunk túl. Sőt, a szokásosnál is több minden történt velünk. Szombaton a Hungarian Business Case Society által szervezett Case Solving Day nevű egész napos eseményen vehettünk részt, ahol egy esetmegoldás oktatást tartottak délelőtt, majd délután egy négy órás esetet kaptunk, amelyet megoldva a volt, illetve jelenlegi tanácsadókból álló zsűrinek prezentáltunk. Nagyon érdekes volt látni, hogy mennyire másképp működik egy 4 fős csapat dinamikája, illetve hogy az idő rövidsége miatt mennyire önállóan kell dolgoznia a csapattagoknak. A visszajelzések nagyon jók voltak, és mi is úgy láttuk/éreztük, hogy jól ment. Másnap reggel pedig a szokásos 24 órás szimulációnk következett, a 2009-es szingapúri esettel. Ebből íme egy rövid összefoglaló:

Egy szélerőműveket gyártó dán vállalat IT részlegével foglalkozik az eset. Az igazgató feladata, hogy a formulált stratégiai céloknak megfelelően fejlessze üzleti egységének szolgáltatásait. Így az eset elsősorban a szolgáltatás üzemeltetés témakörét érinti. Ezen nagy témakörön belül több tartalmi elemét részletesebben is a költséghatékony IT üzemeltetést szem előtt tartva.

Lehet, hogy még a szombati munka hatása érződött, nem tudom, azonban egészen biztos, hogy sajnos vasárnap reggel nem voltunk valami hatékonyak. Egy órás késéssel álltunk neki az eset feldolgozásának, és miután elolvastuk, sem igazán tudtunk bármi érdemlegeset is hozzátenni. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a szolgáltatás üzemeltetés sajnos nem az a téma, amiben különösen jártasak lennénk – lévén, hogy még most tanuljuk az egyetemen mi is – illetve egyikünk sem érdeklődik a téma iránt annyira, hogy a szabadidejét ennek tanulmányozásával töltse.

Ilyen és ehhez hasonló gondolatokkal telt az idő némi munka mellett körülbelül délután négy óráig, amikor valami csoda folytán elkapott minket a gépszíj és elkezdtük darálni az esetet. Addigra sikerült a problémákat felfednünk, valamit olvasgattunk a témában annyit, hogy találtunk olyan pontot, ahol némi hozzáadott értéket tudtunk felmutatni a prezentáció folyamán. Így rendkívül hatékonyan, hárman három területen elkezdtünk dolgozni, és este 10 körülre nagyjából megvolt flipcharton a megoldásunk. A munka ment tovább, és prezi is lett belőle körülbelül reggel 4 órára, amikor feloszlattuk magunkat. Majd 2 óra alvás után kelés, szedelődzködés, és irány az egyetem a reggeli dugót elkerülendő. Ott maradt még egy szűk óránk véglegesíteni a diákat, aztán menni kellett prezentálni.

Valami oknál fogva ezúttal nagyon megviselt minket a kevés alvás és ez finoman szólva is meglátszott rajtunk, illetve rányomta a bélyegét az előadásunkra is. A kommunikáció döcögős volt érzésre is, és erre rátett még egy lapáttal, hogy idő szűkében nem csak, hogy nem próbáltunk, de először nem is ismertük egymás témakörét. Így az előadás egysége is gyengébb volt a megszokottnál. Amit viszont pozitívumként kiemelhetünk az az, hogy a diáink nagyon igényesek és szépek voltak. A zsűri véleménye szerint alapvetően a megoldásunk jó volt, csak az egyes részek nagyon különállóak voltak. Hiányzott az előadás íve, amelynek nagyon szép keretet adhatott volna az ITIL. Továbbá, hogy némi pozitívat is mondjak – a diák nekik is tetszettek.

Összességében nagyon tanulságos volt ez az eset a számunkra. Már látjuk, hogy mi történik, ha a time management megszűnik létezni, illetve láttuk, hogy ilyen hatékonyan is lehet dolgozni, ha mindenki egy témával foglalkozik csak, és a végén összetesszük, amit találtunk mindannyian. Az ebből tanultakat pedig igyekszünk beépíteni a munkafolyamatunkba legközelebb.

Jani, Marci, Patrik

Advertisements

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s