See through the paywall!

See through the paywall!

Múlt vasárnap egy olyan témakörrel kellett foglalkoznunk, amiről hallani ugyan hallottunk már az egyetemen, de akkor is az volt a kicsengése, hogy egy erősen képlékeny területre tévedtünk. Így nagy érdeklődéssel fogadtuk, amikor kiderült számunkra, hogy a New York Times példáján keresztül fogjuk megvizsgálni az úgynevezett “paywall” rendszert, azaz, hogy az internetes újságolvasásért fizetni kelljen. Íme a rövid összefoglaló az esetből, ezúttal a szerzők tollából:

On March 28, 2011, The New York Times website became a restricted site where most of the content was protected behind a “paywall.” Users who exceeded the limit of 20 free articles per month were required to pay for either a digital or print subscription. The newspaper industry had been suffering from revenue declines over the past decade, and the transition to digital media was difficult to navigate. Revenues from online advertising were not sufficient to replace the loss of print revenue, and many publishers had explored charging readers for content, with mixed success, where specialized sources like The Wall Street Journal were successfully using the model, but several other general news sites had failed. Newspapers and content creators in general were very interested in understanding whether transitioning to the paywall at the most popular news website would succeed, and whether it could become a blueprint for future success as a sustainable business model. There were several difficult issues to examine in determining the digital strategy for The Times.

Az esetet előadván nagyon pozitív volt a zsűri visszajelzése, nagyon tetszett nekik. Ez külön örömünkre szolgál egyrészt a legutóbbi visszafogott sikereinkre visszaemlékezve, másrészt tudván, hogy ez volt az utolsó 24 órás esetmegoldásunk. A következő már Szingapúrban lesz!

A diák nagyon tetszettek a felkészítőinknek is, illetve mi magunk is egész beleszerettünk. Külön kiemelték, hogy azon kívül, hogy az összes, a témakörben “kötelező” kérdést érintettük, még ezen túlmenően mertünk javasolni egy némiképp előremutató megoldást is, amellyel megkülönböztetheti magát a vállalat, és kihasználhatja az új internetes trendeket is. Az előadásunk is dinamikus volt, visszajelzések alapján az angolunk is sokkal jobb volt, mint szokott. Alapvetően azt mondták, hogy “megvették” a megoldásunkat.

De vajon mi állhat a háttérben? Egészen az esetmegoldás elejétől kezdve dinamikusan, és nagyon koncentráltan tudtunk dolgozni, ezúttal komolyabb odafigyelés nélkül is sikerült tartani az előzetes ütemtervünket. Csak az ebéd és a vacsora törte meg a munka ívét, annyi „kikapcsolódás” viszont kell is szerintünk. Sikerült párhuzamosítani is a munkát ismét, ezúttal főleg a diák elkészítésekor és mindez együtt azt eredményezte, hogy este 6 órára kész volt a teljes megoldásunk flipcharton, majd este 11 órára (!) sikerült közel végleges Powerpoint-os formába önteni a prezentációnkat. Alvás előtt még közel másfél órát eltöltött mindenki a gondolatai rendezésével , hogy mit is szeretne elmondani, majd elpróbáltuk, ekkor még papírról olvasva. Ekkor elmentünk aludni, és rekord mennyiségű, 5 órányi (!) alvás után nekiálltunk, és még három (!) próbát tartottunk. Eddigre már mindenki pontosan tudta a szövegét, az időzítés pedig másodpercre pontosan 15 percre jött ki a próba és a végleges prezentáció során is. A végeredmény egy letisztult, összeszedett, megoldás meglepetések nélkül, és folyékony nyelvezettel. Tényleg érdemes próbálni és aludni is, mert meglátszik, és élvezetessé teszi a prezentálást. Továbbá a múlt héten kaptunk a T-Systemstől egy presentert is, amit Szingapúrban is használni fogunk, így azt is kipróbálhattuk. Sokat dob az élményen, ez úton is köszönjük nekik.

A rengeteg pozitívum mellett természetesen most is kaptunk néhány hasznos kritikát, ezekről is szeretnénk említést tenni. A megoldásunk ütemezésével, illetve a kapcsolódó kockázatok kezelésével ugyan foglalkoztunk, de nem került fel ez semmilyen formában a diasorba. Mivel ezek gyakorlatilag kötelező elemnek tekinthetőek bármilyen esetmegoldás során, így legalább háttéranyagként praktikus lenne feltüntetni ezeket, mert nagy valószínűséggel rákérdez a zsűri, ha nem talál róla infókat. Emellett az előadás során nagyon sokszor említést tettünk kiegészítő számadatokról, amik nagyon jól alátámasztják a mondanivalónkat, de követhetőség szempontjából ezeket lehet érdemes lenne feltenni a diákra is.

Összességében úgy gondoljuk, hogy egy méltó lezárása volt ez a 24 órás szimulációknak, és reményekkel tele várjuk a szingapúri esetet. A készülés azonban még közel sem ért véget, hiszen a héten egy 2 napos, intenzív prezentációs tréningen veszünk részt a T-Systemsnek köszönhetően, majd jövő hét hétfőre még következik egy esetmegoldásunk és prezentációnk, amelyet az eggyel alattunk járó évfolyam számára megrendezett SolveIT verseny döntős csapatai is megtekintenek. Külön érdekessége ennek, hogy az általuk a döntőben megoldott feladatot kell nekünk is megoldanunk. Nagyon kíváncsiak leszünk, izgalmas hétnek nézünk elébe :)

Jani, Marci, Patrik

Reklámok

One thought on “See through the paywall!

  1. Visszajelzés: Building walls to survive | Tao Consulting

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s